Invasió de Galls a la T1

Ahir divendres vaig tenir el plaer de participar a l’acte d’inauguració de l’exposició GallumGallum a l’interior del terminal T1 de l’aeroport de Barcelona – que segons l’arquitecte Bofill, és la metàfora d’un ocell - juntament amb l’alcalde Lluís Tejedor i el director de l’aeroport de Barcelona - El Prat, Fernando Echegaray.

Com afirmen els promotors de GallumGallum es tracta d’un projecte que uneix creació artística i identitat mitjançant un conjunt d' intervencions en l'espai públic. La proposta reuneix el treball de creadors multidisciplinaris i de continguts, així com col•lectius ciutadans que han intervingut sobre un element identitari comú com és el Pollastre Pota Blava o Raça Catalana del Prat.

En la meva intervenció vaig recordar la importància de la promoció de la cultura i la creació artística pel bon funcionament de la nostra societat.

La cultura ens ha d’implicar a tots, especialment els poders públics doncs, com afirma la UNESCO, dóna a l’home la capacitat de reflexionar sobre si mateix. És ella la que fa de nosaltres éssers específicament humans, racionals, crítics i èticament compromesos. A través d’ella discernim els valors i efectuem opcions. A través d’ella l’home s’expressa, prèn consciència de sí mateix, es reconeix com un projecte inacabat, posa en qüestió les seves pròpies realitzacions, cerca incansablement noves significacions i crea obres que el transcendeixin.

Vaig recordar també la meva època d’alcalde i les activitats de les Trobades de creadors locals a Caldes que s’havien promocionat des de l’ajuntament que vaig presidir i que avui han desaparegut per la ineptitud de l’actual ajuntament.

Felicitats als creadors@es del Prat i al seu ajuntament pel treball en favor de la cultura i la creació artística.

Comentaris

Entrades populars